دانستنیهای علمی جهان
 
 

سید شهاب‌الدین حسینی تنکابنی  (زاده ۱۴بهمن۱۳۵۲ در تهران) بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی است.

 

زندگینامه

 

 

سید شهاب الدین حسینی تنکابنی، درسال۱۳۵۲ در تهران متولد شد. او اولین فرزند خانواده‌اش است و یک برادر و دو خواهر دارد.

تحصیلات دانشگاهی او دررشته روانشناسی دانشگاه تهران بود که آن را به قصد مهاجرت به کانادا ناتمام گذاشت. کار خود را با تئاتر دانشجویی و سپس گویندگی رادیو آغاز کرد، سپس در برنامه‌ای به نام "اکسیژن" درتلویزیون ظاهرشد. در چند برنامه دیگر هم مانند بر پا بر پا، به رنگ صبح، سایه روشن و... به عنوان مجری حضورداشت، با سریال خانواده پس از باران پا به عرصه بازیگری گذاشت. او سالهای بعد هم به کار بازیگری و هم اجرا پرداخت. وی بخاطر بازی در فیلمهای سینمایی واکنش پنجم و شمعی در باد مورد توجه قرار گرفت، درسال ۱۳۸۶ برای فیلم محیا از جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، موفق به کسب دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد، و در سال ۱۳۸۷ در همین جشنواره برای فیلم سوپراستار سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کرد.
همچنین وی به خاطر فیلمهای پرسه در مه و درباره الی بازیگر مرد برگزیده چهاردهمین جشن بزرگ سینمای ایران نیز بود.
حسینی به همراه چندی از دوستانش و همچنین برادرش سید مهدی حسینی، گروه موسیقی هفت را تاسیس کردند. تا کنون چهار مجموعه آهنگ از این گروه منتشر شده‌است که شهاب حسینی در آلبوم یک و دو به دکلمه پرداخته و درآلبوم سه و چهار خوانندگی کرده‌است.

در سال۱۳۷۴ با همسرش ازدواج کرد، فرزند اولشان به نام محمدامین در زمستان ۱۳۸۲ وفرزند دومشان به نام امیرعلی در تابستان۱۳۹۰ به دنیا آمدند.

روز ۱۲ تیر ۱۳۸۹ در جلسه دیدار برخی بازیگران و سازندگان سریال‌های تلویزیون صدا و سیمای ایران با رهبری جمهوری اسلامی ایران، یکی از سخنرانان جلسه بود. او هم چنین در سال ۱۳۹۰ با مجموعه شوق پرواز در نقش شهید عباس بابایی پس از چندین سال دوری از تلویزیون پس از فیلم مدار صفر درجه در سال ۱۳۸۶ به تلویزیون باز گشت.



 

 

ویلیام بردلی «بِرَد» پیت (به انگلیسی: William Bradley "Brad" Pitt)‏ متولّد ۱۸ دسامبر ۱۹۶۳، (‎۲۷ آذر ۱۳۴۲) در شاونی، اوکلاهاما بازیگرآمریکایی و نامزد چهار جایزه اسکار است.

 

اوایل زندگی

پیت در شاونی، اوکلاهاما به دنیا آمد. والدین او ویلیام ا. پیت و جین اتا هیلهاوس بودند. تبار اصلی پیت به انگلستان برمی‌گردد. او و دو برادر و خواهرش، داو پیت و جولی پیت، در اسپرینگ‌فیلد، میسوری بزرگ شدند. مادر او مشاور مدرسه و پدرش مدیر کارخانه ماشین‌سازی بود.

از سال ۱۹۸۲- ۱۹۸۶ به دانشگاه میسوری رفت. رشته او خبرنگاری بود و در زمینه تبلیغات نیز فعالیت می‌کرد. سال ۱۹۸۶ به لس آنجلس رفت و وارد هالیوود شد. او از همان ابتدا علاقه خود را به بازیگری مطرح کرد و برای شروع در کلاس‌های بازیگری متعددی شرکت کرد. کم کم از کلاس‌های پایین به کلاس‌های بالا و از فیلم‌های کوچک خود را به فیلم‌های بزرگ رساند. وی آموزش بازیگری را نزد روی لندن دیده‌است.

فعالیت هنری

 

در سال ۱۹۹۱ در فیلم Thelma & louise نقش کوچکی به مدت ۱۴ دقیقه بازی کرد. بخاطر همین فیلم از او درخواست بازی در فیلم دیگری شد. براد پیت با بازی‌های تاثیر گزار در نقش‌های اصلی، طی سال‌های ۹۲ تا ۹۵ خود را به یک فوق ستاره تبدیل کرد.

در سال ۱۹۹۵ در فیلم هفت بازی کرد. فیلم بسیار مورد توجه منتقدان و تماشاگران سینما قرارگرفت تا آنجا که از این فیلم به عنوان یکی از شاهکارهای دهه ۹۰ نامبرده می‌شود. بازی براد پیت و مورگان فریمن در این فیلم خیره کننده بود. این فیلم اولین همکاری برد پیت با دیوید فینچر کارگردان صاحب سبک و بنام هالیوود بود.

در سال ۱۹۹۷ برد پیت در نقش یک بیمار روانی در تریلر روانشناختی تریگیلیام یعنی فیلم دوازده میمون ظاهر شد و جایزه گلدن کلاپ را برای بهترین بازیگر نقش دوم را از آن خود کرد. سپس در فیلم خوابگردها در کنار بازیگرانی چون رابرت دنیرو و داستین هافمن ظاهر شد و بعد از آن در فیلم متعلق به شیطان در کنار هریسون فورد بازی کرد.

برد پیت در سال ۱۹۹۷ به آرژانتین رفت تا در پروژه بلند مدت هفت سال در تبت ظاهر شود که بعدا این فیلم با نقدها و اظهارنظرهای عجیبی همراه شد.

فیلم بعدی او با جوبلک ملاقات کن با زمانی بیش از ۳ ساعت ساخته شد و برد پیت در کنار آنتونی هاپکینز بار دیگر بازی عالی از خود نمایش داد.

برد پیت در سال ۱۹۹۹ (میلادی) پس از یک غیبت کوتاه بار دیگر با دیوید فینچر برای بازی در فیلم باشگاه مشت زنی همراه شد. این فیلم با بازی برد و همچنین ادوارد نورتون محبوبیتی دیگر برای برد پیت رقم زد.

وی در سال ۲۰۰۱ در یک کمدی جنایی به نام قاپزنی ساخت کشور انگلستان و به کارگردانی ریچی ظاهر شد و بنیسیو دل توره در این فیلم با برد همراه بود. در همین سال برد پیت در یک کمدی رمانتیک در کنار جولیا رابرتز ظاهر شد. وی با رابرت ردفورد در فیلم جاسوس بازی همبازی بود.

پیت در تاریخ ۲۲ نوامبر ۲۰۰۱، در مقام بازیگر میهمان در فصل هشتم از مجموعه تلویزیونی دوستان ظاهر شد. و برای این عملکرد او برای جایزه امی در رده بازیگر برجسته مهمان در سری کمدی نامزد شد. در دسامبر سال ۲۰۰۱ پیت در فیلم استیون سودربرگ به نام یازده یار اوشن که بازسازی فیلمی در دهه شصت بود در نقش راستی رایان با جرج کلونی, مت دیمون, اندی گارسیا, و جولیا رابرتز همبازی شد.

سال ۲۰۰۳ پیت کار دوبلوری را با دوبله شخصیت سندباد در انیمیشن سندباد و افسانه هفت دریا و همچنین یک قسمت از انیمیشن پادشاه جهنم امتحان کرد.

در سال ۲۰۰۴ پیت در فیلم‌های تروا در نقش آشیل و در ادامهٔ فیلم یازده یار اوشن نیز در نقش راستی رایان ایفای نقش کرد. وی برای بازی در فیلم تروا شش ماه دوره آموزش شمشیرزنی را پشت سر گذاشت. پیت در حین فیلمبرداری این فیلم دچار آسیب در ناحیه تاندون پا شد و فیلمبرداری تروا چند هفته به تعویق افتاد. فیلم تروا با ۴۹۷ میلیون دلار سود ناخالص که ۳۶۴ میلیون دلار آن در داخل ایالات متحده و ۱۳۳ میلیون دلار در خارج از ایالات متحده بود موفق ترین فیلم پیت از نظر فروش تا کنون می‌باشد.

سال ۲۰۰۵ پیت به همراه همسرش آنجلینا جولی در فیلم کمدی-حادثه‌ای آقا و خانم اسمیت در نقش دو قاتل خونسرد و حرفه‌ای ظاهر شدند که در استفاده از انواع اسلحه‌ها متبحرند و هر کدام بر علیه دیگری دست به اقداماتی می‌زند. آنجلینا جولی بخاطر بازی در نقش شخصیت همسر جان اسمیت مورد تحسین قرار گرفت. آقا و خانم اسمیت با فروش ۴۷۸ میلیون دلار در سراسر جهان یکی از پرفروش ترین فیلم‌های سال ۲۰۰۵ بود.

پیت از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ به ترتیب در هفت فیلم سیزده یار اوشن, ترور جسی جیمز توسط رابرت فورد بزدل, پس از خواندن بسوزان, سرگذشت عجیب بنجامین باتن, حرامزاده‌های لعنتی به ایفای نقش پرداخت که سرگذشت عجیب بنجامین باتن سومین همکاری او را با دیوید فینچر پس از فیلم‌های هفت و باشگاه مشت زنی رقم زد.

او سال ۲۰۱۰ شخصیت مترومن را در انیمیشن مگامیند دوبله کرد.

در سال ۲۰۱۱ در نقش بازیگر و تهیه کننده در درام درخت زندگی به کارگردانی ترنس مالیک ظاهر گشت که این فیلم توانست نخل طلای فستیوال فیلم کن را به دست آورد.

همچنین در سال ۲۰۱۱ برای بازی و تهیه کنندگی فیلم مانی بال نامزد دریافت دو جایزه اسکار در بخشهای جایزه اسکار بهترین فیلم و جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.


 

علاقه وی به تهیه کنندگی باعث شده از سال ۲۰۰۶ تاکنون در بیش از ۱۰ فیلم به عنوان تهیه کننده نقش داشته باشد.

برد پیت در نوامبر سال ۲۰۱۱ در گفت‌وگو با برنامه '۶۰ دقیقه' استرالیا گفت که قصد دارد تنها ۳ سال دیگر در حرفه بازیگری فعالیت کند و در سن ۵۰ سالگی از دنیای بازیگری خداحافظی خواهد کرد.


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 26 مرداد 1391برچسب:برد پیت,فعالیت هنری برد پیت,اوایل زندگی برد پیت,Brad Pitt,William, :: 1:12 :: توسط : سونیا کریمی

 

 

شاید بارھا در طول زندگیمان خواسته ایم که راست بگوئیم اما نتواسته ایم. چرا ؟
انسان ھمیشه راستگویی و دروغگویی را از خود آغاز میکند. ھر فردی به میزانیکه به خود راست
می گوید ، شھامت را

ستگویی را به دیگران نیز خواھد داشت، ھمانطور که به میزانی که به خود دروغ
می گوید، به دیگران نیز دروغ خواھد گفت و دیگر اینکه انسان اگر به دیگران راست نمیگوید برای این
است که آنان نیز به او راست نگویند .
اما آیا تا به حال از خود پرسیده اید که چرا از انجام صداقت و راستگویی بدتان می آید و از دروغ گویی
خوشتان می آید؟
آنچه که انسان را از راستگویی به خود منزجر کرده زشتیھایی است که در نفس خود دارد، زشتیھایی که
تلاش می کند، ھم آن را از چشم خود پنھان دارد و ھم از چشم دیگران .
آخر اگر او بخواھد به خود راست بگوید باید چه بگوید ؟
اینکه چه انسان بزدلی است و یا اینکه چقدر احمق و جاھل است و یا اینکه تا چه حد نفسش عیاش و
ھوسباز است و یا اینکه تا چه حد مال پرست است و یا اینکه ھیچگاه کسی را دوست نداشته و ھر
کاری که می کند تماماً برای رسیدن به مقاصد خود می باشد و اینکه تا چه حد انسان متکبر و خود
خواھی است و ....

اما اگر این حقایق زشت نفس او آشکار شود دیگر ھیچکس او را دوست نخواھد داشت. پس تمام این
دروغگوئیھا برای این است که دیگران او را دوست بدارند و به او احترام بگذارند.
اما آیا تمامی این دروغھا باعث شده است که یک نفر را بیابیم که ما را واقعاً دوست داشته باشد.
بدون شک چاپلوسی و تملق دیگران ھیچ به معنای تأیید و دوست داشتن ما نمی باشد . تمام عمرمان دروغ گفتیم تا
به پول و قدرت و شھرت دست یابیم که بواسطه آن دیگران را به تحسین خود وا داریم اما ھمه ما می
دانیم که ھمۀ کسانی که ما را چاپلوسی می کنند در دلشان چه کینه ایی از ما دارند و تمام این
چاپلوسیھا و تحسین ھای دروغین نیز تنھا برای این است که از ما برای رسیدن به مقاصد خود
استفاده کنند و ھنگامی که این حقیقت تلخ را در مییابیم، از ھمه کینه می کنیم و خود را انسانی
مظلوم می یابیم که ھیچکس قدر وجودی ما را درنیافته است .
آیا زمان آن فرا نرسیده که دست از دروغ برداریم و یک بار ھم که شده راستی را تجربه کنیم . آغاز
راستگویی و صداقت ، راست گفتن به خود است .
به میزانیکه ما زشتیھای نفس خود را ببینیم و آن
را باور کنیم، انگیزه ایی خواھیم یافت که، برای خوب بودن ، پاک بودن ، زیبا بودن و... تلاش کنیم .
و در این صورت است که شھامت راست گفتن به دیگران را خواھیم داشت و از راست گفتن آنان نیز
نمی ھراسیم .
عمری نمایش انسانیّت دادیم حال بیایید برای یک بار ھم که شده برای انسان بودن تلاش کنیم. اما
این تلاش خود منوط بر پذیرش این حقیقت تلخ است که ما تا اکنون انسان نبوده ایم بلکه حیوانی
حریص و ھوس باز و طماع بوده ایم.
بیاییم این حقیقت تلخ را باور کنیم که اگر کسی ما را دوست ندارد به این دلیل است که ما دوست
داشتنی نیستیم .
آخر چگونه یک انسان متکبر و خود خواه می تواند دوست داشتنی باشد .
بدون شک صداقت باعث می شود که تمامی دنیای دروغینی را که برای خود ساخته ایم از دست
بدھیم. دنیایی که ممکن است شامل روابطمان ، شغلمان ، ثروتمان و... باشد اما اگر بدانیم که به
ازای تمامی این از دست رفته ھا ، خدا را در خود خواھیم یافت خدایی که حضورش به ما آرامش،
عزت نفس، قدرت و شھامت می بخشد دیگر از راستگویی و صداقت پشیمان نخواھیم شد .
آنچه که ما، بواسطه دروغ، در صدد یافتنش ھستیم با صداقت بدست می آید .
آیا ارزش ندارد که برای یک بار ھم که شده راستی را در زندگیمان تجربه کنیم ؟

استاد خانجانی                             



 

واجبات الهى، پيرو مصالح و منافعى است كه مكلف با انجام آنها، به آن مصالح و منافع دست مى يابد و زمينه رشد معنوى و كمال او فراهم مى گردد. در اين ميان بسيارى از مصالح و منافع عبادات بر بندگان مخفى و پوشيده است; از اين رو دسترسى به علت اصلى و منحصر به فرد احكام ميسر نيست، هر چند با استفاده از آيات و روايات به بعضى از علتها و حكمتهاى احكام به دست مى آيد.

1 ـ روزه: روح تقوا و پرهيزگارى را در انسان پرورش مى دهد و مايه پاكى درون مى گردد:

"كُتِبَ عَلَيْكُم الصِّيامُ كَما كُتِبَ عَلَى الَّذينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقوُنَ"  

«روزه بر شما نوشته شد همان گونه كه بر كسانى كه قبل از شما بوده اند نوشته شده، تا پرهيزگار شويد.»

2ـ روزه: تحمل گرسنگى و تشنگى زودگذر است و پاداش آن ايمنى از آتش جهنم و برخوردارى از بهشت و نعمت هاى بى انتهاى الهى و سيراب شدن هميشگى مى باشد. پيامبر(صلى الله عليه وآله وسلم) مى فرمايد:

 

"اِنَّ فِى الْجَنَّةِ باباً يُقالُ لَهُ الرَّيانُ يَدْخُلُ مِنْهُ الصّائِموُنَ يَوْمَ القِيامَةِ"

«در بهشت درى است به نام «ريّان» (سيراب شدن) كه فقط روزه داران از آن وارد بهشت مى شوند.»

3ـ روزه: موجب وسعت رزق و رفع فقر و تنگدستى مى شود; چنانكه شخصى خدمت امام كاظم(عليه السلام) شرفياب شد و عرض كرد: يابن رسول الله فقير و تنگدست هستم. حضرت فرمود: "صُمْ وَ تَصَدّق" «روزه بگير و صدقه بده.»([3][3])

4ـ روزه: از نظر بهداشتى مايه صحت و سلامت بدن مى باشد. چنانكه رسول خدا(صلى الله عليه وآله وسلم) مى فرمايد: «صوُمُوا تَصِحّوُا»([4][4]) «روزه بگيريد تا سلامت باشيد.» امروزه در طب ثابت شده است كه بسيارى از امراض از قبيل مرض قند، بيمارى هاى پوستى، كليوى، چربى خون با امساك و روزه درمان مى شود.

5ـ روزه: از بعد اخلاقى، غرايز را تعديل و روح انسان را شفاف و پاك و اراده او را قوى مى سازد.

6ـ روزه: از بعد اجتماعى موجب توجه و احسان به ديگران مى شود; چه اينكه رنج گرسنگى و تشنگى روزه دار ثروتمند را متوجه مستمندان و نيازمندان مى نمايد.

7ـ روزه: موجب مى شود تا روزه دار هنگام ملاقات پروردگار خشنود و خرسند باشد. پيامبر(صلى الله عليه وآله وسلم) فرمود:

"لِلصّائمِ فَرحَتانِ، حينَ يُفْطِرُ و حينَ يَلْقى ربَّهُ"([5][5])

«براى شخص روزه دار دو شادى است، يكى هنگامى كه افطار مى كند و ديگرى هنگامى كه پروردگارش را ملاقات كند.»

 

برگرفته از:

سوره بقره آيه 184.

وسائل الشيعه، ج 7، ص 298 ـ كتاب الصوم

كنزالعمال، ج 8 ، ص 448 حديث 23593

صحيح بخارى، كتاب الصوم، باب الريان للصائمين

بنابراين آنچه در پاسخ پرسش فوق مى توان گفت اين است كه:


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 16 مرداد 1391برچسب:ماه رمضان,سوره بقره,وسائل الشیعه,کنزالعمال,صحیح بخاری,روزه,چرا روزه میگیریم, :: 19:23 :: توسط : سونیا کریمی

سبک موسیقی رپ که در دهه ۱۹۶۰ توسط سیاهپوستان آمریکایی در برانکس (واقع در نیویورک) به وجود آمد نوعی سلاح مبارزه جوانان سیاه با تبعیض‌های نژادی رایج در آن زمان بود و به همین دلیل بود که به خاطر بیان مشکلات زندگی در گِتوها (جایی برای زندگی مردمی که جزو اقلیت یک شهر به حساب می‌آیند) به موسیقی گتو نیز شهرت دارد.

گرچه همواره سیاهپوستان را صاحبان موسیقی رپ می‌دانند اما نمی‌توان از نقش آمریکایی‌های لاتینی تبار در زنده نگه داشتن این سبک چشم پوشی کرد، در ثانی رپ در دنیای امروز از چار چوبی که آنرا منحصراً مربوط به سیاهپوستان می‌ساخت خارج شده و به یک شیوه اعتراض برای جوانان جهان تبدیل شده؛ در واقع هر جا که جوان‌ها هستند و هر کجا که نارضایتی وجود دارد رپ هم بعنوان یک شیوه اعتراض که در قالب موسیقی و در دل کلماتی که به سرعت و پشت سر هم پیاده می‌شوند نهفته‌است ٫ در آنجا حضور دارد.

می توان گفت رپ موسیقی اعتراضی است که کمی چاشنی طنز (fun) به آن اضافه شده.

تاریخچه

 

رپ و هیپ هاپ حال حاضر آمریکا

هر چند رپ و هیپ هاپ در آمریکای امروز هنوز هم لحن تلخ و تمسخر آمیز اعتراضی خود را حفظ کرده اما دیگر درباره مباحثی که در آغاز تولد خود به آنها می‌پرداخت سخنی به میان نمی‌آورد یا حد اقل ٫ به ندرت درباره آن‌ها سخن می‌گوید؛ گویا آرزوی دکتر لوتر کینگ در مورد برابری حقوق سیاهان و سفید پوست‌ها، لااقل در مورد رپرها در حد زیادی به تحقق پیوسته، چون محور اصلی موسیقی رپ و هیپ هاپ در آمریکای حال حاضر را گنگستا رپ (Gangsta Rap) و تا حدود زیادی هاردکور رپ (Hardcore Rap) تشکیل می‌دهد به عبارت ساده تر امروزه مباحث اصلی این موسیقی را مواد مخدر، قانون شکنی و در مجموع هر مبحث دیگری که باعث می‌شود والدین فرزندان خود را از گوش دادن به این موسیقی منع کنند؛ شاید امروزه بتوان رپ را فقط متعلق به بزرگترها نامید اما در این میان گروه‌هایی مثل Native Deen و رپرهایی که سبک Christian Rap را دنبال می‌کنند تلاشی هر چند بی فایده برای جلوگیری از این امر می‌کنند اما با وضعی که امروز بر دنیای رپ و هیپ هاپ حاکم است شاید تنها می‌توان آن‌ها را رپرهایی متعلق به دنیای کوچکترها دانست.

سیاهپوستان بنیان گذار رپ در آن زمان بدلیل نداشتن استطاعت مالی کافی و عدم وجود امکانات لازم، قادر به ضبط آهنگ‌های خود در استودیو نبودند و به ناچار هنر خود را در خیابان عرضه می‌داشتند و به جای استفاده از ساز، دست می‌زدند! (صدای دست زدنی که امروزه در در آهنگ‌های رپ و هیپ هاپ می‌توان براحتی آن را شنید به نوعی احترام به رپرهای اولیه و بنیانگذاران رپ است) اما بالاخره روزی رسید که رپرها توانستند آهنگ‌های خود را ضبط کنند.

با اینکه بسیاری معتقدند اولین آهنگ‌های رپ را Grandmaster Flash یا The Sugarhill Gang ضبط کرده‌اند اما این عقیده در مورد موسیقی Hip Hop صحت دارد نه در مورد رپ. به هر تقدیر نخستین آهنگ رپی که رسماً در تاریخ موسیقی ضبط شد «Here Come the Judge» نام داشت که در سال ۱۹۶۸ توسط کُمدین معروف Pigmeat Markham ضبط شده بود.


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 8 مرداد 1391برچسب:رپ,هیپ هاپ,رپ فارسی,آمریکا, :: 23:8 :: توسط : سونیا کریمی
درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانستنیهای علمی جهان و آدرس danestanihayeelmi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 13
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 157
بازدید کل : 58108
تعداد مطالب : 23
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 1

Alternative content



Javascripts